Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 27 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Příprava předškolního dítěte s PAS na vstup do školy
SVOBODOVÁ, Pavlína
Bakalářská práce se zabývá přípravou předškolního dítěte s poruchou autistického spektra (PAS) na vstup do základní školy. Hlavním cílem bakalářské práce je ověřit možnosti využití Edukačně-hodnotícího profilu dítěte s poruchou autistického spektra do sedmi let při uplatňování individuálně zaměřených způsobů přípravy na vstup do školy. Teoretická část této bakalářská práce se zabývá PAS neboli pervazivními vývojovými poruchami. K PAS se velmi často přidružují i jiné vývojové poruchy, proto je práce zaměřena i na mentální retardaci. V praktické části je prezentován kvalitativní výzkum, který je provedený v mateřské škole zřízené podle § 16 odst. 9 školského zákona. Jsou zde prezentovány kazuistiky vybraných dětí. Tato část se zaměřuje na možnosti využití Edukačně-hodnotícího profilu k vytvoření plánu individuální intervence. Za pomoci pozorování a přímé práce s dítětem jsou jednotlivé položky v profilu vyplněny a na podkladě jeho hodnocení je stanoven stupeň vývojové úrovně dítěte předškolního věku. V praktické práci je zjištěno, že Edukačně-hodnotící profil je plně postačující pro poskytnutí individuální intervence konkrétnímu dítěti s PAS.
Povinná školní docházka napříč vzdělávacími systémy v Belgickém království
Vávrová, Zuzana ; Prokop, Jiří (vedoucí práce) ; Mojžíšová, Jarmila (oponent)
Diplomová práce se bude zabývat studiem vzdělávacích systémů ve třech společenstvích Belgického království - ve Vlámském, Valonském a Německy mluvícím společenství. Podrobněji se zaměří na povinnou školní docházku těchto vzdělávacích systémů. Teoretická část práce se bude věnovat definici srovnávací pedagogiky, jejímu významu a metodologii. Přiblíží pojmy vzdělávací systém a jeho srovnávání a povinná školní docházka. V další části bude stručně představeno Belgické království jako stát se specifickým uspořádáním. Praktická část diplomové práce se bude formou kvalitativního výzkumu, konkrétně studie, zabývat třemi školskými systémy v Belgii. Cílem práce je provést analýzu a komparaci méně známých vzdělávacích systémů a vyhodnotit jejich funkčnost pomocí srovnání vzdělávacích výsledků dosahovaných ve školách různých společenství v Belgii. Dále také poukázat na výhody a nevýhody autonomie jednotlivých školských systémů a jejich komparace. KLÍČOVÁ SLOVA povinná školní docházka, vzdělávací systémy, srovnávací pedagogika, primární vzdělávání, sekundární vzdělávání, komparace, edukace
Faktory ovlivňující volbu školy při vstupu do první třídy
Skalová, Dana ; Walterová, Eliška (vedoucí práce) ; Greger, David (oponent)
Resumé Diplomová práce se zabývá volbou základní školy. Jejím cílem je zjistit, které faktory ovlivňují volbu školy při vstupu do první třídy a která kritéria jsou pro rodiče nejdůležitější. Zabývá se také otázkami názorů, představ a nároků rodičů na základní školu a informovanosti rodičů o této problematice. K naplnění těchto cílů práce využívá metodu polostrukturovaného rozhovoru a dotazníkového šetření. Výzkum byl uskutečněn v pěti fázích, které mapovaly proces volby školy z mnoha různých úhlů.
Švédský vzdělávací systém a vzdělávání imigrantů
Vosejpková, Tereza ; Svobodný, Petr (vedoucí práce) ; Young, Mitchell (oponent)
Švédsko je již tradičně vnímáno jako stát s otevřenou imigrační politikou, proto se stává častým cílem neevropských imigrantů. Kvůli tomu musí čelit vysokému podílu přistěhovalců na celkovém složení obyvatelstva a pokusit se o co nejhomogennější společnost, čemuž může výrazně pomoci povinné základní vzdělávání. Práce má prostřednictvím analýzy vzdělávacího systému a jeho dokumentů, společně s pohledem na současnou situaci v reálu, pomoci pochopit nejen základní myšlenky v oblasti vzdělávání imigrantů, ale také důsledky, které s sebou odlišná edukace žáků bez znalosti švédštiny přináší, a posoudit, zda jsou všechny prvky jejich vzdělávání opravdu pouze integrační či nikoli.
Rozpadající se rodiny - význam zákona o rodině pro školskou praxi a vliv na manažerskou práci ředitele základní školy
Šalamova, Ildikó ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Báča, Milan (oponent)
NÁZEV: Rozpadající se rodiny - význam zákona o rodině pro školskou praxi a vliv na manažerskou práci ředitele základní školy. AUTOR: Ildikó Šalamova KATEDRA: Centum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: RNDr. Jindřich Kitzberger ABSTRAKT: Cílem bakalářské práce je analýza souladu existujících právních norem platných pro rodinu a školství v oblasti různých forem úprav právních vztahů mezi školou povinným dítětem a jeho zákonnými zástupci po rozpadu manželství nebo rozchodu partnerů. Rozpad rodiny a následně institut svěření do výchovy a fenomén střídavé výchovy o nezletilého školou povinného žáka, významným způsobem ovlivňuje život školy a práci manažera školy. Analýzou a provedeným výzkumem jsem zjišťovala, do jaké míry se Zákon o rodině a Školský zákon v platném znění, vzájemně doplňují pro případy bezproblémové aplikace svěření dítěte do výchovy nebo střídavé výchovy v základní škole. Jakým způsobem zákonem daná povinnost vyplývající z jedné platné normy v každodenní aplikaci ovlivňuje instituci podléhající druhé právní normě. KLÍČOVÁ SLOVA: svěření do výchovy, střídavá výchova, společná výchova, povinná školní docházka, svěření do výchovy a škola
Možnosti rozvoje dílčích funkcí v předškolním věku
Kopecká, Vlastimila ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Kotvová, Miroslava (oponent)
Možnosti rozvoje dílčích funkcí v předškolním věku Abstrakt Diplomová práce je zaměřena na problematiku rozvoje dílčích funkcí v předškolním věku a zmapování průběhu rozvoje dílčích funkcí v mateřských školách v kraji Karlovarském a v Praze. Úkolem teoretické části je definovat pojmy dílčí funkce a deficity dílčích funkcí a vysvětlit jejich vztah ke specifickým poruchám učení. Popisuje charakteristiku předškolního věku a možnosti rozvoje dílčích funkcí v jeho průběhu. Zahrnuje základní informace o školní zralosti, pedagogicko-psychologické diagnostice dětí v mateřských školách. Zmiňuje se též o zápisu dítěte do první třídy základní školy a o odkladu školní docházky. Cílem praktické části je zmapovat přístup učitelek mateřských škol k rozvoji dílčích funkcí v kraji Karlovarském a v Praze, porovnání výsledků dotazníkového šetření získaných v těchto dvou krajích a doplnění zjištěných dat informacemi z interview. Klíčová slova: Dílčí funkce, deficity dílčích funkcí, specifické poruchy učení, předškolní věk, možnosti rozvoje dílčích funkcí, školní zralost, pedagogicko-psychologická diagnostika, povinná školní docházka, odklad školní docházky.
Diagnostika školní zralosti
Fuchsová, Romana ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
Diagnostika školní zralosti Abstrakt: Diplomová práce je zaměřena na problematiku školní zralosti a její diagnostiku u dětí v předškolním věku. V teoretické části jsou obsaženy základní informace o vývoji dítěte v předškolním věku a současném pojetí předškolního vzdělávání, dále jsou zde definovány pojmy školní zralost, školní připravenost, odklad povinné školní docházky, dílčí funkce a deficity dílčích funkcí. Popsány jsou také možnosti diagnostiky funkcí podmiňujících úspěšné osvojení školních dovedností. Zmíněn je též zápis dítěte do základní školy. Cílem empirické části je zjistit, zda je možné pravidelnou stimulací vybraných dílčích funkcí u dětí v předškolním věku přispět k vyzrání těchto funkcí a zvýšit tak šanci na úspěšné osvojování školních dovedností. Výzkumné šetření jsem zrealizovala ve dvou mateřských školách v Praze prostřednictvím čtyř diagnostických testů zaměřených na vybrané dílčí funkce.
Obtíže u dětí přípravných tříd se zaměřením na narušenou komunikační schopnost
Smejkalová, Eva ; Felcmanová, Lenka (oponent)
Abstrakt:Abstrakt: Komunikace představuje schopnost, jak můžeme v běžném životě vyjádřit a sdílet své myšlenky, zkušenosti i pocity. Komunikace sehrává důležitou roli také v průběhu vzdělávání. Ve vzdělávání informace získáváme, osvojujeme si je, učíme se s nimi pracovat a dále je využívat. Pozice dítěte i žáka s narušenou komunikační schopností je v tomto případě mnohem složitější, protože obtíže v mluvním projevu se přenesou do komunikačního děje a mohou ovlivnit zvládání školních dovedností. Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností je náročný úkol. Žáci nedokážou dostatečně uspořádat a vyjádřit své myšlenky, jejich mluva je mnohdy nesrozumitelná, nerozumí přesně výkladu učitele, nedokážou mluvit dostatečně plynule, aby vyhověli běžné komunikační normě. Z těchto důvodů se dostávají pod psychický tlak a někdy raději přestanou zcela komunikovat. Hlavním cílem předkládané rigorózní práce je analýza nejčastějších obtíží dětí s narušenou komunikační schopností zařazených do přípravných tříd základních škol. Následné vyhodnocení s popisem nejčastějších obtíží z důvodu školní nezralosti směřující ke školnímu odkladu jsou součástí empirické části rigorózní práce. S ohledem na hlavní cíl byly stanoveny tyto dílčí cíle: sledování celkového vývoje dítěte, aktivní pozorování v přípravných třídách s...
Školní zralost a připravenost u žáků v přípravné třídě
Rejmanová, Adéla ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Marádová, Eva (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku školní zralosti a připravenosti u dětí v přípravné třídě. V teoretické části je vymezena základní terminologie z oblasti vývoje dítěte v předškolním období, předškolního vzdělávání a problematiky vstupu do ZŠ. Jsou zde také podrobně popsány principy Jiráskova orientačního testu školní zralosti, které jsou následně aplikovány v praktickém výzkumu. Výzkumná část se věnuje srovnání úrovně školní zralosti a připravenosti dětí v přípravné třídě s dětmi v mateřské škole. Šetření bylo prováděno zejména pomocí kvalitativních metod, konkrétně prostřednictvím rozhovorů, dotazníků, pozorování a anamnéz. Použita byla ale taktéž kvantitativní metoda, a to sice standardizovaný Jiráskův orientační test školní zralosti pro děti. Daný test je zaměřen na jemnou motoriku a schopnost vizuo-motorické koordinace. Výzkum byl realizován v přípravných třídách a mateřských školách ve Středočeském kraji. Cílem diplomové práce bylo zjistit, nakolik vzdělávání v určitém typu předškolního zařízení může ovlivnit připravenost dětí na školu. Výsledky celého šetření ukázaly, že přípravné třídy mají nastaveny lepší podmínky k rozvoji předškolního dítěte s odkladem školní docházky než mateřské školy. KLÍČOVÁ SLOVA Předškolní vzdělávání, Školní zralost, Školní připravenost, Povinná školní...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 27 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.